19.11.07

Mijn eerste stagedag,,


Loop stage op het kinderdagverblijf Sesamstraat. Dit is een vestiging van Kinderopvang de Cirkel te Almelo.

Ik ging om half 6 mijn bed uit. Douche, eten, tas inpakken en snel lopen naar de bus. Was net optijd bij de bus. Met de bus door Rijssen, Wierden naar Almelo. Begin Almelo uitstappen en toen lopen naar stage. Hier moest ik om half 8 zijn.
Daar voorstellen aan alle leidsters (Collega's). Mijn begeleidster was er nog niet, maar ook de andere leidster van mijn groep niet. Toen heeft een leidster mij even uitgelegd wat ze precies deden en hoe het te werk ging. We zijn toen gaan zitten in groep 10. (In groep 11 loop ik stage).
Toen er kinderen kwamen heb ik me voorgesteld aan de ouders.
Tegen half 9 kwam mijn begeleidster. Zij heeft me uitgelegd wat ik allemaal mocht. Ik mocht meehelpen met de activiteiten, dagelijkse dingen doen, kinderen leren kennen, ruimte verkennen. Toen er alle kinderen waren was het zo half 10. Tijd om fruit te eten. Alle kinderen aan tafel, slabbers pakken, omdoen en dan fruit snijden en drinken uitdelen. Hier heb ik mij voorgesteld aan de kinderen en zij mochten hun naam vertellen als ze dan konden.
Naar het fruit gingen sommige kinderen naar bed en de andere gingen spelen in de hal.(een speelhal waar alle groepen kunnen spelen. De ene keer doen ze dat samen en de andere keer is er een groep apart) Lekker fietsen, rennen, kruipen, hoepelen. Ze vonden het harstikke leuk. Al snel was het tijd voor de kinderen om een schone luier te krijgen en om zich klaar te maken voor het slapen.
Om half 12 was het tijd om brood te eten. De kinderen moesten eerst een gezonde boterham eten. 1 met smeerworst of smeerkaas. De tweede boterham mochten ze alles erop. Bijvoorbeeld hagelslag, vlokken, schuddebuikjes, vruchtenhagel, pasta enz. Ook dronken ze een beker melk en waren ze lekker aan het kletsen. Na het brood eten gaan de kinderen die nog moeten slapen naar bed. De andere kinderen gingen een boekje lezen op de bank zodat de groep schoongemaakt kan worden. Naar het schoonmaken mochten de kinderen die wakker waren spelen in de hal.

Van 1 tot half 2 had ik pauze.

Als ik terug kom van mijn pauze zijn de kinderen aan het spelen in de groep. Ze mogen vrijspelen. Als een kind wakker wordt dan wordt die aangekleed en mag meespelen. Om half 3 gingen we yoghurt drinken, roosvicee drinken en wat lekkers eten. Naar het yoghurt werden sommige kinderen opgehaald en de rest mochten spelen in de groep. Ze mogen zelf weten waar ze mee spelen. Ze kunnen ook een puzzel maken, maar dat moet dan wel aan tafel.
Tegen half 5 gingen we naar de hal. Alle groepen waren er aan het spelen.
Om 5 uur zat mijn eerste dag erop. Snel naar de bus toe en toen naar huis.
Het was een vermoeide dag. Ik was moe toen ik thuis kwam en daarom ging ik maar optijd naar bed.

Geen opmerkingen: